*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

måndag, augusti 27, 2007

Höstmys hos Storasyster Klant

Idag var dagen då jag äntligen skulle dra igång med träningen och jag såg verkligen fram emot ett hårt och svettigt pass efter en krävande dag med kompetensinventering, men kroppen ville annorlunda. Det är rätt ofta jag har inflammationskänningar i axlar och händer men knäna har varit inflammationsfria i säkert tio år, fram till idag. Jag var så nära att dra på mig träningskläderna ändå men jag vet ju faktiskt vad följderna blir så efter moget övervägande och en del ångest fick det bli långsam promenad istället. Det är också bra för en förvirrad hjärna och en trött själ, i synnerhet nu när hösten börjar kännas i luften.
Inte mycket är mer uppfriskande än den krispigt fräscha höstluften. Jag tycker det luktar så gott och jag drar in långa andetag genom näsan samtidigt som jag njuter av färgglada trädkronor och en sval bris. Bättre blir det när löven faller och det prasslar sådär härligt när man går.
När sen höststormarna river och regnet faller halvt på tvären då blir jag visserligen riktigt blöt men jag älskar det lika fullt. Det ger en känsla av frihet att kasta sig ut i regn och rusk, att trotsa vädrets makter och visa att det krävs mer än lite regn och kyla för att få mig att misstycka.
Att sedan få komma hem och krypa upp i läsfåtöljen tillsammans med en riktigt bra bok det är något jag ser fram emot. Att höra vinden vina och regnet smattra utanför medan jag själv sitter invirad i en filt och njuter av sin bok och en kopp varmt te, eller varför inte ett glas vin, det är höstmys på riktigt.

Promenaden har jag avverkat idag, nu har jag läsningen kvar och allting är till synes perfekt. Vore jag inte i en såndär klantig period så skulle det nog vara det men jag säger bara; överlämna inga ömtåliga saker till mig! Händerna verkar leva ett eget liv, de är som bortdomnade, fingrarna känns svullna och lyder inte och saker ständigt ur mitt grepp. I morse åkte ena linsen ner i handfatet, ja faktiskt rakt ner i avloppet helt enligt vad Murphy förutspått. Inte nog med det, det var den andra linsen på en vecka som gick exakt samma öde till mötes. Om ni bara visste hur frustrerande det är att tänka en sak och märka att händerna inte lyder! Nej, ikväll ska inget konstruktivt göras! Att städa upp i den här lägenheten som börjar likna Jerusalems förstörelse, det skjuter jag på framtiden. En riktigt höstig promenad i en efterlängtad fräsch luft ska definitivt följas upp med äkta höstmys i soffan!

0 kommentarer: