*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

lördag, augusti 12, 2006

Prozac Nation

Någon har gjort en film om mig! Det var verkligen som om att kliva in i min egen hjärna.Orkade inte se hela filmen... Det blev för närgånget. För ångestladdat. Ska försöka sova istället. Det är hög tid för det. Bara jag kan somna. Känner jag mig själv rätt så kommer jag ligga och snurra i sängen. Fundera på den mjuka, kramsjuka, ömhetstörstande sidan av mig själv som finns där gömd och hårt förtryckt, långt ner någonstans i lilltå-trakten. Den sida som kommer krypandes upp till magtrakten varje natt och som jag jobbar så hårt för att dölja. Bättre att såra än att såras...
Därefter snurrar jag lite till och funderar på varför jag gör som jag gör. Varför är jag så rädd för att visa den minsta svaghet? Varför anser jag ens att jag är svag om jag talar om mina känslor? Jag tycker ju inte att andra människor är svaga när de pratar om sina känslor... Varför är jag så elak mot dem jag älskar mest? Varför håller jag dem jag tycker om på avstånd, kanske till och med driver dem iväg? Varför skrattar jag och är trevlig med sådana jag inte ens tycker om? Varför får inte ens de som jag faktiskt kan prata med höra annat än onödigt gnäll?
Frågorna är fler än nattens timmar och jag har inte ett enda svar. Jag har försökt med allt. Konstaterat att man får minst frågor om man bara är glad och lite kaxig, så de flesta tror att jag mår bra nu men nej...
Det är bara fejk.

0 kommentarer: