*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

tisdag, juli 21, 2009

Fasters finaste Fjant

Jag är alltid lika rädd för att hamna i grubblerier, upp som en sol ner som en pannkaka brukar vara min melodi. Att ta hand om små söta Fjantar när mamman är sjuk förhindrar tankarna från att vandra, för hur kan man gräva ner sig när man hoppar bredvid en bubblande Fjant? Det kan aldrig vara möjligt.


Och ändå… Jag känner mig uppåt, nästan glättig, så länge jag lever i min lilla fantasivärld av inbillad semester, tillsammans med låtsaskompisen Mållgan men varje tanke på den verkliga världen gör mig alldeles stirrig. Huvudet fylls av ett kaos utan dess like och jag slutar att fungera normalt. Visst måste man väl kunna leva ett normalt liv utan att bli handlingsförlamad? Det måste finnas en verklighet där jag är kapabel att ta hand om mig själv utan att gå under.

Jag lär nog inte hitta lösningen i kvällens korsord men de kan iaf få mig att glömma mina bryderier för en stund. Jag vågar inte ge mig på boken ikväll igen. Den höll mig vaken till två inatt och det känns lite onödigt.

Men den är ju så bra.

3 kommentarer:

Mona sa...

Din känsla när du gått segrande ur ett slag mot tvestjärtarna käns igen när jag har fått sniglar i min fälla. De otäcka krypen har jag inget förbarmande för. Jag har eldat dem på grillen precis som du gjort med dina kryp. Fast i mitt fall var det inget jag rekommenderar. Fast tvestjärtar kan nog ge en fin glöd :-)
Kram / Mona

Sabina sa...

Sötaste fjanten ever=)
Kram

Hanna sa...

Mona:
Jag kan tänka mig att sniglar inte är så trevliga att grilla. Tvestjärtar däremot blir små krispiga skal bara ;)

Sabina:
Ja, helt klart den sötaste Fjanten ever :)