*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

torsdag, juli 02, 2009

I väntan på Paradise hotel

Sabina utmanar.

Beskriver mig med tre bra egenskaper:

Smart, rolig och pålitlig
Beskriver mig med tre mindre bra egenskaper:
Lättstött, tjurskallig och osäker
Jag älskar att:
Springa barfota i gräset
Jag hatar att:
Ha en ångestsjukdom
En
egenskap jag möjligen inte nämnt på min blogg:
Jag kan vara förbaskat flörtig när jag sätter den sidan till.
En egenskap jag undvikit att blogga om:
Har jag inte nämnt det så finns det förmodligen en anledning till det.
Jag skrattar åt:
Barns spontana kommentarer, Monty Python, Terry Pratchett m.m.
Jag gråter:
När barn far illa, när jag känner mig övergiven och när jag inte står ut med mig själv längre.
En situation jag inte gillar och kanske undviker därför:
Att umgås med folk jag inte känner. I alla lägen då jag mår dåligt (vilket har varit ganska ofta nu) är nya människor och ytliga bekantskaper en fruktansvärd plåga.
En situation jag älskar och gärna försätter mig i:
Få saker är så mysiga som en öl/ett glas vin på en uteservering/uteplats tillsammans med goda vänner.
Detta är jag stolt över:
Att jag lyckats ta mig såhär långt trots mina motgångar.
Detta kan jag skämmas för:
Att jag kan vara så krävande och elak.
Detta gör mig glad:
Fisen och Fjant, när vänner säger att de saknar mig, att göra andra glada och så komplimanger såklart.
Detta gör mig lugn:
Trygghet, trädgårdsarbete och hjärngympa.
…nervös:
Okontrollerade situationer, ekonomi och läkarserier.
…arg:
Egoism, sociala orättvisor, härskarfasoner och fördomar.
…ledsen:
När kära ledsna och när jag blir bortvald för “roligare” saker, det får mig att känna mig oviktig.
...förtvivlad:
Ångest och depression som vägrar släppa. Rädslan för att det aldrig ska bli bra.
…tacksam:
Människor som förstår mig, försöker förstå mig och som tar mig för den jag är.
Detta ger mig en känsla av att vara odödlig:
Jag tror inte det finns något sådant, jag är otroligt medveten om min egen (och andras) dödlighet.
Detta gör jag om 5 år, hoppas jag:
Uppfostrar barn tillsammans med barnets far. Lever på mitt skrivande eller jobbar med något som ger mig mycket tid till familjen.
Så här känner jag för hur mitt liv är just nu:
Panik
Mitt motto i livet är:
Den dagen jag ser en leende joggare ska jag överväga saken. Eller, lite mer seriöst:
Jag tänker, alltså är jag*.
Jag utmanar:
Mona
Vargakvinnan
Ivana
Astrid

*Hitler ska ha sagt ungefär: Vilken lycka för makthavare, att folket inte tänker. Det torde visa hur viktigt det är att vi använder hjärnan till annat än att glo på såpor...

På tal om såpor så börjar Paradise hotel Danmark snart. Det är lika bra jag erkänner... Jag är nästan fast.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du antog utmaningen, trots att det var totalt fellänkat, vilket var jätte konstigt=)
Sånna här listor är bra, även om man känner någon tycker jag.
PUSS//Sabina

Ivana sa...

Åh vad trevligt med en utmaning, ska göra det så fort jag har vaknat ur min bokpsykos.

Hanna sa...

Sabina:
Klart jag antar utmaningen!

Ivana:
Var inte för snabb med att vakna ur bokpsykosen bara :)

Ivana sa...

Jag var tvungen tyvärr, läste ut första boken redan på morgonen. Det är en förbannelse att läsa snabbt. Tur att jag har fler som väntar på mig :)

Hanna sa...

I know... När jag åkte pendeltåg 3 timmar om dagen var jag tvungen att sluta läsa vid alla andra tillfällen än just resandet, för att få böckerna att räcka.