*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

måndag, juli 20, 2009

Nu är det krig i tomteskogen!

Kriget om brevlådan har börjat. Tvestjärtar är något av det äckligaste som finns! Jag skulle kunna leva med det hela om det handlade om ett par tre stycken men jag vill inte, inte säger jag(!) ha 50-60 stycken i min post!

Efter en del surfande har jag idag gjort en fälla genom att tejpa igen ena änden av en toarulle, stoppat ner den i brevlådan och bara väntat. När alla de små äcklen krupit in tog jag ut fällan och tejpade igen ände nr 2. Nu skulle man tydligen lägga ut dem i skogen, där det uppenbarligen gör nytta men jag fann stort nöje i att elda upp dem i grillen istället. Inte för att jag egentligen är vidare mordisk men det finns 2 saker jag inte drar mig för att ha ihjäl, myggor och tvestjärtar. Okej, 3 då. Bromsar är det fritt fram att mosa också.

Men om vi ska hålla oss till ämnet… Någon sa att de inte gillade kanel så jag har kanelat hela botten av brevlådan nu. Vi får se om det hjälper. Jag ska också ta hem en hel brevlåda från bror. Nog för att de förbannande äcklen tar sig in lite överallt men jag behöver ju inte hjälpa dem på traven genom att ha en låda med stort hål i botten.

The war is on, liksom ytterlampan på farstukvisten. Vill fan ha dem i taket utanför ytterdörren! Åh, fy det kryper i hela kroppen bara jag tänker på dem. Dö alla tvestjärtar dö!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat, utrota dessa små äckel. Helt rätt att grilla dem lite. Kanel,har man lärt sig något nytt igen./Anette

Ivana sa...

Haha jag var tvungen att googla tvestjärtar för jag hade ingen aning om vad det var för några. Nu när jag har sett dem så kan jag bara hålla med, kill them, kill them all!

Hanna sa...

Anette:
Kanel och vitpeppar har jag fått som förslag. Vi får se vad (om något) som hjälper.

Ivana:
Lyllos dig som inte vet vad tvestjärtar är!
Det är bra, nu kan jag mörda några fler med gott samvete :)

Sabina sa...

Började skriva här samma dag som detta inlägg kom in, höll på att skratta ihjäl mig, sååå kul skrivet=)
Jag hade skit mycket problem med dom små äcklen förra året, i år, peppar peppar så har det varit liiiite lugnare;)
Kraaaaaaaaaaaaaaaam