*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

tisdag, juli 07, 2009

Talk about the weather

Never mind the rain, det är Morden i Midsomer som gör sommaren. Ja, faktiskt är det härligt att sitta på verandan och lyssna på regnets smattrande mot taket och sedan krypa upp i soffan för ännu ett avsnitt med Barnaby och Jones.

Gårdagen bjöd på lite dryga 20 grader, en lätt bris och mestadels sol. Det är precis så jag vill ha det. Ja, hata mig om ni vill. Kalla mig idiot eller imecill, I don't mind för det är trots allt då jag njuter som mest av sommaren. Det är varmt nog att ligga i solen och ändå orkar man göra något om man så skulle önska. När väderflickan säger 30 grader (den s.k. "riktiga" sommarvärmen") är det närmare 40, kanske 45 i solen och det är inte mänskligt. För helt ärligt, hur kul är det egentligen att ligga i sin egen svett och flåsa? I längden?

Det är inte för mig. Jag vill kunna vara aktiv ifall jag känner för det. Precis som jag vill kunna ta mig ett glas toscanskt rödvind framför en tv-kväll med brittisk deckare en helt vanlig tisdag i juli. Så varför i hela friden ska SVT1 sända från Kronprinessans födelsedag nästa tisdag?! SVT har ju för böveln fler kanaler! Att byta ut Morden i Midsomer mot något annat är inget mindre än helgerån.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig att höra du trivs med vädret. Helt ok, men vill helst slippa regn/åska. Ha det så gott på landet, en liten mormor berättade att du är på landet./Anette

Jill Wegerup sa...

Haha, tycker du inte Victoria och company är spännande...? ;)

Jag håller med om att lagom varmt är bäst, kring 25 grader gillar jag.

Kramar

Anonym sa...

Håller med, hon kunde väl flytta sitt firande till helgen, det brukar jag få göra när jag fyller år. Då behöver ingen missa Midsomer...

Hälsningar från Martin

Ivana sa...

Jag avskyr också när det är alltför varmt men nu har det regnat i en hel vecka och jag saknar solen, oavsett hur varm den är :)

Hanna sa...

Anette:
Jag har varit på landet ja och där var det trevligt :)

Jill:
Å, jag har inget som helst emot Victoria. Det jag är emot är flytt av min favoritprogram :)
(SVT har ju trots allt fler kanaler)

Martin:
Men eller hur! Så får ju vi andra göra. ;)

Ivana:
Det är lustigt. Man är minsann aldrig nöjd!