*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

onsdag, november 08, 2006

Non sto bene

Och jag måste köpa nya batterier till min febertermometer. 37,1 visar det bestämt medan Syster Annas minsann visar 38. Lågt blodtryck, feber och streptokockinfektion, är det konstigt att jag är snurrig? Jag som inte ens skulle få komma till läkaren förrän den 17:e och verkligen fick tjata mig till en tid hos iaf en sjuksköterska. Väl där gick hon emellertid och hämtade farbror doktorn som tydligen inte alls var så upptagen som de ville få mig att tro. Det borde få mig att känna mig ovälkommen, för det var ju precis vad jag var men eftersom han sa, utan omsvep, att det där behandlar vi så ska jag låta det gå för den här gången. Det känns bra att veta vad som är fel och att ha fått medicin för det. Fast det vore ju trevligt om de skulle kunna ta en på allvar redan när man ringer. Åtminstone någon gång.

Mitt i mitt eget lilla elände så har jag gått och blivit citerad i Aftonbladet och det måste jag säga, var riktigt kul. Mäkta stolt blir man när något tycker om det man skriver.
Det är nästan så att jag måste ta tillbaka allt ont jag någonsin sagt om den tidningen. Men bara nästan… ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Bara" medicin eller sjukskrivning också?

Det gäller verkligen att stå på sig i dagens sjukvård!

Hanna sa...

Ingalill: Nejdå, han skickade hem mig också. Hade han inte gjort det så hade Chefen sett till att han gjorde det. Hon vill inte ha fler sjuka nu.

Vargakvinnan: Då får vi nog lov att snacka om sammanträffande, för precis så är det.

Anonym sa...

Bra!

Då sitter du säkert på din kammare och skriver för fullt...... men glöm inte att vila också!

Kram

Hanna sa...

Jag har faktiskt inte skrivit mycket alls... Jag har mest sovit.