Jag är förvirrad! Jag vet inte alls vad jag ska göra eller vad jag vill. Jag hade hoppats att morgonens promenad skulle få tankarna på plats men icke. En ordentlig omgång med dammsugaren då? Det behövdes iaf! Men nej, det blev rent men det hjälpte inte förvirringen något. Jag blir tokig! Tokigare.
Men okej, alternativen:
Antingen stannar jag kvar där jag är och hoppas på det bästa, dvs att tillräckligt många säger upp sig så jag får vara kvar och att vi blir omflyttade så att jag får lite andra arbetskamrater.
Eller så ansöker jag om flytt till den enda avdelning där prognoserna är ökande och fortsätter hoppas att tillräckligt många säger upp sig. För let’s face it; det spelar ingen roll var jag jobbar när folk börjar sägas upp, alla kommer dras över en kam iaf och trots dryga 4 år så är det inte många som börjat senare och fortfarande är kvar.
Det tredje alternativet är de så kallade frivilligpaketen; ett års lön plus 100 000 kronor (varav 50 000 går till skatt). Det är lockande men vad ska jag göra istället? Jag skulle kunna göra något helt annat än det jag gör idag men den stora frågan är vad det där helt andra är. Visste jag det (och vågade) skulle jag inte tveka! Nu har jag ingen jvla aning…
What to do, liksom?!
Kanske gick det lite överstyr
10 år sedan

4 kommentarer:
Hm, tufft, just nu är du utmanad i varje fall:)
Som om jag inte har nog att tänka på ändå ;)
Jaha, så det var det som frivilligpaketet innehöll. Hmmm...det är trots allt ganska generöst. Men jag förstår ändå att det måste kännas som att kasta sig ut i fritt fall att välja denna lösning. Det kan tyckas som att man är så himla förmögen när man har sådana summor på sitt konto helt plötsligt men pengar rinner fortare än man tror mellan fingrarna. Är du i behov av trygghet ska du absolut söka dig till den andra avdelningen där framtidsutsikter finns. Annars, om du vill göra något eget, så tveka inte.
Kram
Fritt fall var ordet!
Men tyvärr tror jag inte att det är den minsta trygghet att flytta till tbh.
Det är fortfarande inte många som kommit efter mig och vad jag förstått på chefen så tänker de inte ta någon hänsyn till var man jobbar när de börjar säga upp folk.
Skicka en kommentar