*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

Ibland blir jag bara så otroligt trött. Alldeles matt, vimmelkantig. All energi bara försvinner som av ett knapptryck. Ofta följer en molande huvudvärk över pannan och ögonen gör till synes ofrivilliga rörelser. Många gånger hänger det ihop med muskelvärk, stelhet, domningar och öronsus, idag även värk i händerna så pass att jag knappt kan hålla pennan. Det är som om händerna saknar uthållighet för värken dyker oftast upp då jag gör saker som kräver statiskt muskelarbete. Skriva… eller dela den halvfrusna köttfärsen till pastasåsen.
Ändå är det nog tröttheten som är värst. Eller det faktum att ingen tror på den.
Rör på dig!
De förstår inte att det inte hjälper, tröttheten kommer ändå för det är inte den lates trötthet. Jag vet, jag har känt dem båda, men vem tror på någon som ser ut som jag? Någon som bara behöver titta på en bulle för att gå upp ett par kilo i vikt. Banta så blir allt bra, det är svaret på alla mina åkommor om jag så gått och brutit armen.

2 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Jag tror någon skulel behöva se din insida. Där är vi alla lika små. Stor kram, ta hand om dig. Finns här o lyssnar iaf.

Hanna sa...

Tack! Det är jättegulligt av dig :)