*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

torsdag, augusti 23, 2007

Minnet är bra men kort

Vad jag skulle behöva är en såndär liten bandspelare så att jag bara kan tala in alla tankar och idéer som poppar upp. Då skulle jag inte behöva tänka att Det där ska jag komma ihåg, för att långt senare sitta och försöka komma ihåg detaljer. Då skulle jag inte heller behöva sitta här, när känslan av idén för längesedan försvunnit och försöka knåpa ihop något slående. Det är svårt att skriva fängslande om ens egen entusiasm inte längre är lika påtaglig. Om jag hade en såndäringa bandspelare då skulle jag nog faktiskt få något meningsfull gjort!

3 kommentarer:

Anonym sa...

skulle jag göra det skulle mycket mer inte bli gjort för jag skulle stänga av innan jag hörde klart pga fobi för att höra min egen röst. hursomhelst, önskar dig en bra helg!

Mona sa...

Penna och papper är också bra att ha till hands. Å billigare än en liten bandspelare och lättare att hitta till just det där lilla stycker man vill komma åt just när man behöver det som bäst. Så gör jag ofta när jag är ute och reser. Jag skriver små anteckningar i en vanlig liten anteckningsbok. då minns man sådan man annars inte kommer ihåg. Å så kan man minnas med kameran har jag också upptäckt. Bandspelare är bra att ha men så länge man inte har någon får man försöka med andra små knep.
Kram Mona

Hanna sa...

Vk: Har man fobi för att höra sin egen röst är nog papper och penna att föredra. Som tur är så har jag inte någon sådan fobi :)

Mona:
Papper och penna är vad jag har idag och det är mycket bättre än ingenting men oftast så sitter jag ändå och pratar för mig själv när jag skriver. Det går liksom fortare, speciellt när jag har sådär s-tns ont i händerna.