*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

torsdag, augusti 28, 2008

När allt är åt pipsvängen

Igår fick jag en ny postorderkatalog i brevlådan. Den var full av stickade tröjor och annat snyggt höstigt som jag vill ha. Nu! Jag som har så mycket pengar… Varför är det alltid så?

Jag vill dessutom ha en fotsid ullkappa, en sådan som är tung nertill och slänger härligt kring fötterna men det är totalt omöjligt att få tag på. Finns ingenstans. “Men du kan ta den här istället!” Nej, fröken butiksbiträde, jag vill inte ha en kappa som slutar vid knäna tack så mycket. Ville jag det hade jag kunnat köpa en för längesen.

Och lägenheten bidde för dyr med tanke på den höga hyran och alla vitvaror som behövde bytas. Hittade en lägenhet i Märsta som jag ville ha istället men den är redan såld och visningen inställd. Till råga på allt har jag hostat sönder halsen och snoren rinner. Definitivt inte min dag idag…

Men jag är glad ändå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte illa att bli den 10000. Hörru, vilken skit dag, jag har i alla fall fått lön. Tyvärr var jag nyss in och betalade räkningar, pust. Tur jag var på systemet innan, fniss. För kännedom gick det bra i Örebro. Har lite att jobba på till den 12/9. Dagen imorgon kan ju bara bli till det bättre för dig. Nu ska jag brottas med kudden, vet jag vinner, natti./kram Anette

Mona sa...

Jag vet hur det känns. Har just nu ett hysteriskt köpbehov men som vanligt inga pengar jag kan handla för. Kram / Mona

Hanna sa...

Anette:
Få saker är så deprimerande som att betala räkningarna...
Tur att det gick bra i Örebro!

Mona:
Ibland behöver man bara shoppa!

Kram