*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

söndag, juli 12, 2009

Tiden går fort när man har roligt

Jag måste väl medge att jag kanske varit lite (läs skit-) dålig på att skriva de senaste dagarna. Det blir så med två små barn i huset, särskilt som båda vill ha ca 130% uppmärksamhet. Nu är här dock tyst och lugnt igen så nu finns inga ursäkter.

Faktiskt så vet jag knappt vad jag ska göra när jag inte har barn att jaga. Det är lustigt. Hur jobbigt det än är att kliva upp när Fjant vaknar kl 6 och hur mycket skavsår man än får i öronen av Fisens pladder, så är det inte alls skönt när de åker. Det blir bara tomt.

Ja, eller lite skönt är det ju. På sitt sätt. Men jag tycker om att skriva ner Fisens hysteriska fantasihistorier till en "bok" och jag tycker minst lika mycket om att göra fart på Fjant när han ska gunga i minst en timme. Barn ger så mycket mer energi än vad de tar så det är helt klart värt det. Trots att timmen vid gungan gav mig en redig bränna på näsan, som förmodligen kommer flagna sen. Tjusigt det.

Anyhow. Nu ska jag och min röda näsa fundera lite på vad man kan tänkas bära vid en maskerad med USA-tema. Det vankas 30-årskalas i september och då födelsedagsbarnets dröm om att resa till San Fransisco går i uppfyllelse i höst är det USA-tema som gäller.

Cowboys och indianer går fetbort. Så mycket säger jag bara.

5 kommentarer:

Sabina sa...

Annars tror jag att du skulle vara ur söt som Poccahontas (antagligen felstavat) men du vet säkert vem jag menar=)
Mysigt med barngos.
Sov gott.
Kramkram

Ivana sa...

Frihetsgudinnan, en tjockis, en donut, en skönhetsmiss med låg IQ, en patriot, en soldat. Ja jag vet, jag har jättefin bild av USA haha!

Hanna sa...

Sabina:
Poccahontas är så inte jag. Det måste bli något annat.

Ivana:
Haha, ungefär samma bild som jag verkar det som.

Anonym sa...

Det är till att samla på sig till bok nr 1. härligt att du nu är fylld med energi, barn kan då lyckas. USA tema, ska fundera lite på saken. Säker på du löst den innan jag hunnit tänka klart./Anette

Hanna sa...

Anette:
Jag välkomnar alla förslag. Hittills vet jag bara vad jag inte vill gå som.