*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

Jag surar för att SVT bytt ut Morden i Midsomer mot Kronprinsessans födelsedagsfirande. Helgerån I tell you! Inte för att jag egentligen har något emot Vickan. Tvärtom, jag gillar henne. Det är SVT som är boven. De har ju för böveln femtitolv kanaler! Varför ska de prompt lägga födelsedagsfirandet på Midsomers plats?! Jag blir upprörd (och genast fick jag en glimt av mig själv som gammal tant...).

Nåja. Mer tid för planering då. Planering av helgens underbara sommarfest. Lekar ska sättas ihop, partytälten resas, rekvisita införskaffas liksom mat och kanske viktigast av allt, samtliga ingredienser till sangrian. Ingen sommarfest är komplett utan sangria.

Vädret ser ut att bli till vår fördel. Det kommer bli toppen!

3 kommentarer:

Sabina sa...

Klart att det kommer att bli toppen, tyvärr kommer jag ju inte själv närvara då andra planer kom först. Men vi håller tummarna för finväder.
Å fan för Svt.
Så sov gott.
Kramis

Hanna sa...

Sabina:
Det var tråkigt (ni kommer missa något ;). Har du ringt Maria och talat om det?

Japp, fan för svt!

Kram

Anonym sa...

Lite tant varning är det allt!!!
Ska bli jätte kul med lite sommarfest. ska fixa lite på fredag inför kalaset./Anette