En deppig dag fick ett betydligt bättre slut. Vad kan vara bättre än att ha ett par trevliga timmar i goda vänners lag? Fyra stycken var vi som samlades i mitt kök för en hudvårdskväll tillsammans med Malin, kvällens hudvårdskonsulent (och försäljare). Vi provade hudvårdsprodukter, åt choklad och skrattade. Hur mysigt och avslappnande som helst. Den känslan ska jag envist hålla fast vid när jag somnar ikväll!
Kvällen har också givit nytt att tänka på gällande frivilligpaket o.dyl eftersom Malin ville ha med mig i sitt team och ja, tänkte jag, sälja hudvårdsprodukter och smink kan ju gå att kombinera ganska bra med bokskrivande. Jag har inte bestämt mig än, jag ska träffa henne på måndag igen och jag ska fundera mycket i helgen. Hon sa det ju så fint. Hon sa att första gången vi träffades hade jag provat en produkt och sagt ”åh så härligt, det här borde alla på lab ha” och då hade hon med ens vetat att Hanna skulle passa perfekt!
Det är förmodligen mycket smicker, hon vill ju att jag ska sälja för det tjänar hon ju också på, men det bryr jag mig inte om. Inte det minsta! Jag har just bestämt mig för att suga åt mig allt smicker så mycket det bara går. Mer sånt! Det får mig att må bra! Om jag sen bestämmer mig för att hänga på så beror det helt på mina övriga beslut om min framtid. Ikväll tänker jag iaf gå och lägga mig med känslan av att vara en utmärkt försäljare.
Kanske gick det lite överstyr
10 år sedan

3 kommentarer:
Det är klart du ska suga i dig vare sig det är BARA smicker eller inte. Å visst känns det bra när man ser en öppning, en möjlighet till en fortsättning. Man får ett slags fotfäste istället för att vandra omkring i den gungfly som AZ nu har presenterat för sina anställda. Mina egna funderingar kring det här med försäljning har tagit ny fart så kanske blir vi kollegor igen fast i en annan bransch. Kul tycker jag i så fall!
Låter ju super najjs, var det "Mary Key" produkter eller??
Klart du ska haka, jag menar du trivs ju ändå inte där du är nu, vet att råd kanske inte är det bästa nu men jag tänker ändå säga vad jag tycker, så att säg upp dig ta avtalet, sälj lägenheten å flytta närmare din familj, sen börjar du sälja hudvårdsprodukter & skriver klart din bok......PANG bá.
Hoppas att du får en trevlig helg.
Kram//S
Mary Kay va precis va det va.
Jo, Mia säger precis samma sak det är bara inte så lätt när man inte är helt mentalt stabil.
Eller rättare sagt... när man är ett mentalt vrak.
Skicka en kommentar