*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

Jamen, det är jättekul att komma hem till dyblöta golv och gardinerna på golvet, jag lovar! Fönstren blåste visst upp lite när vinden legat rakt på en stund… Förutom köksfönstret som blåste upp mycket istället. Inte har jag sovit något i natt heller, ångesten har så att säga hållit mig i ett järngrepp och till råga på allt så kommer jag hem till en faktura från UPS på dryga 400 spänn, pengar som jag vet att de redan fått. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Fakturan var liksom droppen som fick bägaren att rinna över. Skrika, gråta eller slå sönder något ligger nära till hands. Det skulle vara skönt… Inte för att jag skulle erkänna det för någon i telefon, jag är nämligen expert på att med ett fejkat leende låtsas som att allt är bara bra.

Ultimat vore att få skrika och slå sönder något för att sedan få gråta ut lite mot en varm axel, omgiven av starka armar men det är ju bara att glömma. Förbaskad tur faktiskt att min kudde och jag är så bra kompisar.

Snart måste jag laga lite mat. Matlåda är ett måste i morgon. Hur många tror att jag har någon lust?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha inte sönder något du kommer gråta över sen. Va lite lagom våldsam vid spisen/disken. Alltid skönt att gråta en skvätt med sin bästa kompis kudden. tänk att vi har samma bästis.Nu ska jag byta dator igen, har faktiskt varit ganska duktig idag. Hoppas det går bra på jobbet./Kram Anette

Hanna sa...

Anette:
Det enda jag skulle gråta över är nog min dator och den tänker jag inte slå sönder :)