*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

måndag, september 01, 2008

Måndagstristess

Jag gjorde inte mycket nytta i helgen. Det va skönt. Helt klart behöver man sådana helger ibland. Det enda felet med den här helgen var att den va så kort. Jag hade velat ligga i soffan en dag till. Hoppat över måndagen. Sängen såg så inbjudande ut i morse. Så varm och mjuk med duntäcket som bara låg där och skrek “kom och lägg dig så att jag får hålla om dig!”. Men si det gick inte. Jobbe jobbe hela dagen. Mycket att stå i.

Jag har inget emot att ha mycket att göra på jobbet men på det stället jag är nu kommer ju allt jobb på eftermiddagen. Först ingenting, sen ingenting och sen jobb för tre. Och så ska man försöka sluta till 16. Rulla tummarna på förmiddagen och stressa på eftermiddagen. Är det så det ska vara hela tiden? Det sägs så.

My god! Jag vill ha kreativt jobb nu! Inte så mycket för att de släppt mig vind för våg och låter mig rulla tummarna alt. stressa alldeles själv utan för att när jag väger upp ett gram ur den 120:e sprutan för dagen (och vet att jag har 50 tuber också) så håller jag på att kräkas. Av leda. Jag får alldeles för lite betalt för att stå ut med det! Att jag har supergulliga arbetskamrater gör ju såklart det hela mycket enklare. Tyvärr kan de bara väga upp tristessen under en kortare period. Det går bra just nu. Vi får se hur länge jag står ut.

5 kommentarer:

Sabina sa...

Tur iaf att dom är gulliga annars hade du nog ruttnat innan du hann säga spruta=)
Hoppas förkyldningen är bättre.
Kraaaaaaaaaam

Hanna sa...

Sabina:
Hehe, så är det garanterat!
Tack, förkylningen är bättre.
Kram

Anonym sa...

Visst är det tur då man har bra arbetskamrater. Helgerna är korta hannah, veckorna långa, har alltid varit så. /kram anette

Jill Wegerup sa...

Sådana helger är dem bästa.Men alltid för korta. Veckan borde vara fyra dagar. Helgen tre. Då hade det varit nästan rättvist.

Hanna sa...

Anette:
Bra arbetskamrater är ett måste!

Jill:
Kul att se dig igen! :)
Nästan rättvist hade jag kunnat köpa. Det skulle vara helt ok.