*Talk nerdy to me*

Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar det är att leva!

torsdag, juli 16, 2009

Älskade östkust


Det gjorde inte ont alls att ligga på en sandstrand i den yttre skärgården och bara sola och läsa hela dagen igår. Mellan baden avverkade jag hela Ett karibiskt mysterium och ca en tredjedel av Mordet på Orientexpressen. Agatha Christie, det är deckare som de ska vara det. Sofistikerade och kluriga. Framför allt kluriga. Enda nackdelen är att man så lätt glömmer vända sig ibland och således skaffade mig ett par illröda lår.

, vad gör det om hundra år? Jag löste mysteriet. Med sand mellan tårna och solbrillorna på näsan lekte jag kuttersmycke medan vi puttrade (?) runt på sjön. Havet är underbart! Jag var nog delfin i mitt förra liv. Eller kanske sjölejon… iaf om man ska tro korten från igår. Mycket likt ett sjölejon måste jag säga. Mycket likt!


Kände
mig kanske mer som en kombination av urvriden trasa och hösäck igår kväll när sängen nalkades. Att få krypa ner i sin egen säng, mellan nya lakan, det är nästan lika bra som en sandstrand i solsken. Riktigt lovely.


Idag
ligger jag på gräsmattan tillsammans med Orientexpressen. Det gör inte heller ont. Borde inte göra ont… Om man bryter av skalmarna på sina solglasögon och kör in den trasiga metallen rakt i fingret får man förstås skylla sig själv. Bara jag gör sådana saker. Favvobrillorna i favvofingret typ. Nu måste jag köpa nya!


Anyhow. Nu är det bäst att jag försöka göra lite sånghäften till lördagens sommarfest.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken läcker bild, förstår du hade det bra. Lätt hänt att man blir lite röd både här o där vid havet.Oj va vi ska sjunga, hela Skepptuna ska få njuta./Anette

Hanna sa...

Anette:
Haha, njuta ska de absolut!

Det lustigaste med ön var att när vi låg där bland idel främlingar så började ett gubbe prata om just Skepptuna. Han hade tydligen legat i lumpen där ute. Vilket sammanträffande liksom!